CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 14, 2009

TArIk UpIh....


Teringat zaman kanak-kanak dulu...seingat aku mase aku umur 7,8 th dulu..aku penah maen ngan abg ngan cousin aku..umah kat kg...pahtu umah cousin pun sekg..jadi ptg2 ade je permainan...my cousin laki...jadi aku ikut je ape yg diorang main...seronok tarik upih ni..but my parent selalu tak kasi main lame2...huhuhuuu..rindunye zaman kanak-kanak dulu...main masak2...jual2...naik baskal laju2..sampai aku acident..n parut nye stil ade sampai hari ni.."parut bdak nakal"..main tarik upih ni dulu2 meriah..skarang dah kureng..jarang sgt la aku dgr..kalau ade pun time2 org buat sukaneka...Permainan tarik upih menggunakan pelepah daun pinang yang sudah tua, ianya biasa dimainkan oleh dua orang, seorang duduk di atas pelepah pinang dan seorang lagi akan menarik pelepah tersebut melalui tangkai daunnya...hehe selaluny eaku yg duduk..org tarik..haha

0 comments: