CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 19, 2009

peliharalah perasaan dan hati

hari ni..aku cukup kecewa yg segelintir manusia die sekitar aku...hati aku tak pernah ade niat untuk buat or kecik hati..hati aku tak pernah suka men"down"kan org..especially member...hati aku tak pernah suka kepada pergaduhan...hati ku sukakan peace...even ngan org yg pernah membals dendam terhadap aku..tapi aku sering menerima nasib sebaliknye..sering kali aku terjumpa dgn manusia yg suka mencemuhkan hati aku...jawab tak kene..tak jawab tak kene...aku sukakan manusia yg simple..aku suka kepada org yg bertanya kepada ku..dan aku kurang suka kepada manusia yg tak pernah nak dgr pendapat org...yg memandang enteng kepada sesetengah golongan hanye berdasarkan persepsinya yg begitu kukuh di hati mereka..mereka very confident dan berpengaruh..berupaya mempengaruhi org lain..mungkin itu kelebihan yg ade pada diri mereka..tapi bagi ku..mempengaruhi itu bagus..tapi ke jalan mane?ke arah mane?atau hanye sekadar untuk kepentingan diri sendiri..kawan.......lidah lebih tajam dari pedang....harus sentiasa diingati//aku juga mengingatkan diriku juga tentang itu/..aku juga punyer kelemahan..cuma pesan ku disini...jangan sesekali kamu menganiayai sahabatmu....ingat lah Allah itu maha adil...dan hidup ini umpama roda..sekejap kite di atas...di lain masa kite berada di bawah...

0 comments: